sunnuntai 30. elokuuta 2009

BSD viidioo by manku

BSD 2009



..Ah bug push voitettiin suvereenisti. Muut ei uskaltanu osallistua ollenkaan.
Joku toheltaja oli ottanui oikein kuvanki...




..tästä voi olla tyytyväinen. Nyt oli mun ja niken ovaalien lisäksi muitakin vaasa-ovaaleilla paikalla.




..ja tämä oli hauska juttu. Akin ovaalia käytiin Sneegyn kans kattomas ja kuvaamassa 10-15 vuotta sitten. Jamppa teki siitä silloin kaupan ja "NYJJO" haki sen pois. Hmm 4 vaasa-ovaalia paikalla on ok. Vielä kun saadaan saman verran lisää, niin alkaa olla "tusina" täynnä. No jaa aikokorttipuoli jäi kyllä varsin köppääseksi.

..reissusta oli puide naputellu blogiinsa jo yöllä ihan kelpo rapsan, niin en ala sitä toistamaan. Siitä oon tyytskäri, etten rikkonu kytkintä stripille, lähellä se oli, mut sade pelasti. Sen verran hukattiin aikaa, että urtsista ei kyllä näkyny taaskaan mitään. Hyvä reissu kuitenkin.

keskiviikko 26. elokuuta 2009

BSD kiikala lähenee



..Viime kesän BSD oli kiva. Silloin paikalla 2 vaasa ovaalia. Nyt vihdoin tuntuu että niitä voi olla enemmän. Puide oli saanut penkitysajan tiistaille. Käytiin yytsäämässä. Ei pelit soinu ennenkun päästiin vähä zyzteeraamaan. Lopputulos kivempi kun ennen toukokuun kiikalaa. Nyt taitaa ukko päästä ovaalilla stripille.
Seuraava vaasa-ovaali penkkiin tänään. Toivotsi sekin menee yhtä kivasti.

tiistai 25. elokuuta 2009

sunnuntai 23. elokuuta 2009

2276 stebu...



..hideautin tarkistus projetki etenee. Ei ollu se 10mm lenkkiavain täälläkään...
Mihinkähän se Peppi on sen sit jemmannu...

perjantai 21. elokuuta 2009

L-pannu...

Ei kuvia tällä kertaa. Taas putkahti osakasa tallille, sen inventoiminen vei aikaa.
Nyt on "empi" pannuun taas enemmän osia. Tuli huohotin systeemi. Myös kannet on matkalla. Pannusta tulee 1584, 1604, 1679 tai 1776cc. Taas yhtä epäselvä alku kun L-pannukin, mutta sen verran hauskalta tuo L-pannu näytti mock-upissa, et semmonen tulee P-pannusta.

2276cc kolmoseen tuli pinnapultit. Kevyttä autokuumetta ilmassa siitä yks lyhyt puhelu vei myös aikaa. L-pannun kaasari on nyt sitten se 1 keski webry Deano imusatsilla. Esilämmitys putket on häipyny matkalla. Suunnitelin jo uusien tekemistä, mutta voi olla ettei niitä kyllä edes tarvitse. Ilmeiseti nää pannut etenee hitaaski, kun ei tekeillä olevalle pannulle ole vielä edes autoa päätetty.
Pepin pannuja taitaa valmistua tässä välissä 2. Niille molemmille kun on kohde.
1300cc pannun kasaaminen alkas jo tiistaina. Kansityöt loppuun ja kampeen jo runkolakerit ja rattaat. Ovaalin sähköjäkin patsateltin vielä aamun tunteina. nyt kaikki valot toimii taas niinkuin pitääkin.

keskiviikko 19. elokuuta 2009

Tasapainotus reissu tehty ja L-pannu "etenee"



...Jukka teki maaseutu rundin ja nyt on 78mm ja 86mm kampipaketit tasapainossa.
Tattista vaan.
2387cc pannun rakentaminen ei oo enää kun omasta halusta kiinni kaikki palaset on tallilla. No tälle kaudelle en ala hosumaan... 2007cc pannun osia meni lisää pepille hah kumpikohan noista käy ensin.




..Tähän ilmestyi eilen bensapumppu, laturinjalka ja laturi. Varastojen tonkiminen kannatti. Nyt on keinuihinkin osat löytynyt. Deano DCN webrun asentaminen ei vuosien aikana kodonneiden osien takia ole mikään tosta noin vaan juttu, mutta hyvin sekin alkaa hahmottumaan. Letkut&klemmarit jo hommattu. Esilämmitysputket tukemaan keikkumista, vivuston ja putsarin rakentaminen vielä haasteena. Nokan sisäänajo jää syyskuulle. Ens viikolla kuitenkin täpistään boxer speed dayhin lähtemistä...

maanantai 17. elokuuta 2009

L-pannu.. ja manki



..kylläkai mankillaki vois vetää apupyörät kii?



..Jimppu päätti vaihtaa empi-kopat vakioihin.

perjantai 14. elokuuta 2009

L-pannun kannet momentissa



..No niin nyt on päätös kuutioiden suhteen tehty. Tuli Ø85,5 pytyillä, eli 1584cc.
Palotilat 39cc, eli puristukset sopivat(CR 9,32) W110 nokalle. Kaasari-arvonta vielä meneillään. Tuplat olis helpot ja näyttää hienolta. Toisaalta perus 1600cc ja lähes vakio kannet w110 nokan kanssa vois 1 keskikaasarikin riittää ihan hyvin.

..muuten oli aika vilkas talli-ilta. Uus kamera pitää hommata. Pihassa kävi pitkästä aikaa museokilpinen 911 ja 2 ovaalia muiden vekottimien lisäksi...

keskiviikko 12. elokuuta 2009

L-pannu jatkuu



..hitaasti etenee. Nyt öljyvenat, öljyjäähy, öljysihti, öljypumppu ja niiden kannet kiinni. Kunhan kannet saa momenttiin loppu onkin vikkelämpää. Kaikki pellit kun löytyi valmiiksi fiksattuna olarin swapista.




..Purettiin Pepin kanssa parit kannet. Tämän pannun kansien venat jo läppäsinkin vielä 1 pinnapultti pakopuolelle pitää vaihtaa... Vieläkin arpomista tekiskö 1600cc vai 1700cc pannun. Ja laittaisko DCN kaasareita 1 vai 2.... Tuskin kuitenkaan triplakaasareita laitan...

keskiviikko 5. elokuuta 2009

L-pannun alakerta momentissa



..Ukot zyzteeraa akku-fläkän pannua. Soon ookoota se.





..vihreillä kirjaimilla merkityistä lohkoista viimeinen (L) pukissa.
Tommis Billetin aarporaamista viimeinen jäljellä oleva. Näitä tais olla 4 tai 5.
Olipa riittoisa satsi. Lohko nippu kun tuli niin oltiin vielä vanhalla tallilla.
Jos en oo väärin laskenu, niin taitaa olla jo toinen ei strokeri-pannu tälle vuodelle..




..Ettei kuitenkaan ihan vakio pannuksi jää, niin nokaksi tuli engle w110 ja nokkapyörä tällä kertaa empi merkkinen. Jätin sen ikäheimon nokan vieläkin hyllyyn.






..muistin taas nuo pinnojen O-renkaat. Ei kuvaamisesta haittaa ole, eipä tuu hosuttua.




..tällä kertaa tiivisteliima olikin mustaa, niin siitä ei erikseen kuvaa tullu.
Ai niin lohkon veti momenttiin Peppi...Hurraa

...2387cc ja Pepin 2007cc kammet lähtee painotukseen parin viikon päästä. Väliaika pannun paikka...

lauantai 1. elokuuta 2009

2387cc kampi painotus kunnossa



..Niinhän siinä kävi. pikku-ukkojen päiväunien aikaan hiippailin talliin 8-tapitus ookoota. Ja kampi on valmiina tasapainotukseen...

1679cc & 2276cc n:ro3



..Keskiviikkona vein 2276cc n:ro3 lohkoon tormille, lupaili perjantaiksi. Nyt kyllä tormi yllätti pytynreiät ookoota klo15 niinku pitiki.
Torstaina kaivoin L lohkon esiin pinon alta ja inventoin 1679cc pannuun tarvittavia osia. Hyvin löyty, pytyt jo ehdin maalata mustiksikin. No 2387cc pannun vauhtus kuitenkin vielä 8-tapittamatta, että ei kaikki pannut ihan suunnitellusti etene.
Meneillään nyt 1679cc pannun nokka ja kaasari arpajaiset. TM-looker pannu vai jotain muuta. Yks kaasari vai tuplat... on tää kimuranttia välillä.