keskiviikko 30. tammikuuta 2013

2074cc lohkon rapsuttelua ja pikkusilppua

Puuttuvat pitkät pinnapultit ruuvailin paikalleen.

Nii ja mikihiiri lähti vähä lapasesta

Vielä ei kampipaketti ollut sovituksessa, mutta enimmät putsailut jo tein.

Saattaa jopa riittää, kun tähän tulee vain 78mm stroker akseli.
FF mietintöjä varten ostin filsulle jalan

kolben kk laakerit

ff pumpulle kannen
 

tupla laipalliset nekkolaakerit

26mm schadekin FF pumpun

ja työntötangon suojaputket.
 
Listalla on vielä kuitenkin monia pikku osia.
Hätäisin ehkä nokkapyörä, niin alakerran pääsis kasaamaan.
 

perjantai 25. tammikuuta 2013

Y-pannu 2074cc

lohkon mittailu ja osainventointi tiistaina.


Josko vähä mustempi pannu tällä kertaa.

Kannet vaati selkeesti dekkauksen

0,75mm siivu jyrsittiin perjantai aamuna pois....

torstai 24. tammikuuta 2013

pannuaakkosten status


A) 1776cc (w120 2x45dlra jne)
B) 1835cc (w120 1x45dlra)
C) 2021cc (w125 2x40idf jne)
D) 2110cc (w140 2x48dlra jne)
E) 1641cc (vz-15 2x40dlra)
F) 1641cc (empi ICT kopiot ja CSP hieno putki)
G) 2017cc (fk46 2x40dlra sidewinder...)
H) 1584cc ex-vuj (2x40 dlra eagle 42)
I) 1584cc (4062 1x40idf sittemmin 2x36dcnf)
J) 1385cc (w100)
K) tekemättä 30hp teollisuusmoottori aihiona
L) 1584cc (w110 1x40dcn)
M) lohko aarporattu Ø94 putkille
N) 1955cc (fk8 2x40dlra jne)
O) 1584cc (6v kamoilla)
P) 1955cc (Scat C-45 2x40dlra)
Q) 2276cc (w130 2x40dlra stebu...)
R) 2276cc (DRD 310 2x40dlra jne)
S) 1776cc (bugpack 4062-10 2x40dcn jne)
T) 2165cc ennen FK87 Nyt FK48 ja idat
U) 2054cc (BugPack 4062 2x44 IDF)
V) 1776cc (bugpack 4062 2x44epc)
X) 1285cc (std)
Y) 2074cc vielä osina.....
Z) 2332cc (FK91/89 2x48 IDA)
Å) 1720cc (porsche 912)
Ä) 1679cc (Scat C-25)
Ö) 2110cc (w120 2x44idf ja CSP hienoputki...)

Vielä muutama, niin alkaa biljardi-pallo-pannujen teko...

keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Ö-pannu soi

 
Ö-pannuhan se siinä
 
Annoin vähä jo raippaaki. Hyvin vastaa kaasuun...

 
..tuo tasapaino klunssi

 
Otti kiinni tohon kytkinkoppaan. Eipä tarvinnutkaan purkaa pannua muttereiksi.

Pu

 
Ja vuotoja 0kpl aika kiva, vaikkakin pellit on tarvikkeita.
 
 
Putsarit kiinni, sisäänajobensat loppu, ennen kun maltoin ruuvata vaimentimet kiinni.

perjantai 18. tammikuuta 2013

Ö-pannu viikko 3 torstai

kytkinlevy jousimalli kiinni

Asetelma kiinni

DH-koppaan ohjauspellit ja takimmainen pelti kiinni

Öljyt sisään ja vivuston säätöä.

 Jakaja kiinni..

puola kiinni..


Starttailu kamat kiinni, mutta mitä mitämitä mitä. Jokin ahdistaa, vaikka ottaa tulpat veks ja koittaa terveemmällä akulla pyörittää...
ja samaa tautia on vaikka pyörittelis isolla lankkiavaimella.
Nyt vihelletään poikki ja mietitään.
 
Lohkon avartajan/aakerran kasaajan on täytynyt jättää homma vaiheeseen. Ennen päittäisvälyksen säätöä pannu pyöri hienosti ympäri. Nyt jumittaa TDC-kohtaan. Paljostahan tuo ei ole kiinni, kun ennen säätöä välystä oli 1,05mm ja silloin pyöri hienosti. No nyt tulee pidempi tie ja pannu ihan muttereiksi. No ompahan koesovitettu jopa starttibensat kaasareihin=) .....

torstai 17. tammikuuta 2013

ö-pannu viikko 3


jassoo, pannuhan on lattialla. Päittäisvälys säädetty ja seuraavaksi piti laittaa kytkin, mutta levyä ei löytyny mistään tiistaina. No nyt on kaupassa käyty ja torstai-illaksi on puuhaa. Kohta soi...

perjantai 11. tammikuuta 2013

ö-pannu vko2 jatkuu



 
Laturin hihnaksi 865 ja FullFlow letkut, suodatin jalka ja HP1 frami kiinni,.
Bensaletkuja en vielä pätkiny. Taitaa olla nokan sisäänajo viikolla 3

keskiviikko 9. tammikuuta 2013

ö-pannu viikko 2

 
No niin tikkujen pituudeksi sain tutkittua 274,5mm.
Lyhennettävistä Ø9,5mm bugpack cromo tikuista ne tehdään.
 
 
Lashcapit myös bugpack, kun scatin paketin sarjasta puuttui 1kpl.
Keinut on scatin 1,25:1 compit. Niiden kanssa engle w120 nokalla
nostoksi tuli 12,79mm.
 
 
Ja toinen puoli samaan jamaan.
 
 
Hohnapyörän taaempi pelti piti kevyesti muuttaa full flow nipan takia.
varttitunnin vasaroinnin jälkeen alkas pelti olemaan aivan pilalla. No toinen tilalle ja naputtelun sijaan rälläkkä/mikkihiiri systeemillä reikä.
 
Hiano tuli..

CSP pakosarjan asentaminen on joka kerta yhtä mukavaa. Sopisivatpa kaikki osat samalla tavalla aina.

Mutterit oli kupari pinnalla ja 12mm kannalla.

 
Hyvään vaiheeseen taas eteni, vielä puuhaa kuitenkin jäljellä.
Vivustoa ja bensaletkuja seuraavalla kerralla.
 




850x9,5mm hihna ei riittänytkään, eli taas saa marssia osa kauppaan.


perjantai 4. tammikuuta 2013

ö-pannua viikko 1



Jaha uusivuosi ja kuvasiirto muuttunut. No lisätään kuvat myöhemmin. Eilen öljyjuttuja. Nyt on FF-liittimet muutettu klemmarittomiin ja öljypohjassa sihti. Melkoisesti meni aikaa vuodenvaihteen asioiden kertaamiseen. No ruuvataan sitten ensikerralla enemmän. Työntötankojen lyhentämisellä määrämittaan jatkuu homma..